Fitness Scandinavia Blog

Arhiva: Mai 2016 (3 postari)

Ce inseamna Pilates si de ce este necesar sa participi la astfel de clase

Luni, 30 Mai 2016 / Postat de Fitness Scandinavia in: Concepte fitness

     Despre clasele de aerobic eu nu vorbesc foarte des ce-i drept, dar astazi ma gandeam sa vorbim despre una mai aparte: Pilates. Pilatesul (sau metoda Pilates) reprezinta o serie de 500 de exercitii inspirate din antrenamentele calistenice, yoga sau balet. Pilates intinde si alungeste toate grupele musculare majore din corp intr-un fel mai echilibrat. Imbunatateste flexibilitatea, forta, echilibrul, dar si legatura ta cu corpul.
   Suna foarte bine, zic eu. De mult ma tot tenteaza ideea de a-ncerca si de asta am zis sa caut beneficiile mai pe larg si sa ma conving ca realmente merita incercata o clasa de Pilates.
   La fel ca si yoga, Pilates imbunatateste forta musculara si posturala.
   Trebuie totusi sa incep cu recomandarea de a consulta un medic inainte de a incepe orice program de fitness, mai ales daca stii ca ai anumite probleme prin vreo zona a corpului sau daca ai trait in sedentarism pentru un timp indelungat.
Citeste continuarea

Alimentatia pentru fitness si un corp sanatos

Joi, 19 Mai 2016 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Mancarea pe care o ingeri ar trebui sa fie adecvata activitatii fizice pe care o intreprinzi. Nutritia va avea un efect pozitiv asupra creierului, va promova energia si va imbunatati performantele pe toate planurile.

Alimentatia pentru fitness si un corp sanatos

Nu cred ca surprinde pe cineva cand spun ca alimentatia este esentiala pentru randamentul la antrenament, eficienta unui program de slabire sau perioada de recuperare dupa effort. Muschii folositi in timpul activitatii fizice, fie ca e vorba de cardio, antrenament cu greutati sau exercitii de flexibilitate, se bazeaza pe nutritia pe care o oferi organismului tau prin dieta.

Furnizarea de nutrienti organismului inainte de antrenament, dupa antrenament si in perioada de recuperare dintre antrenamente poate avea un impact major asupra calitatii sesiunii de efort fizic si poate afecta si rezultatele, desigur. Anumite situatii cer si folosirea de “combustibil” in timpul antrenamentului.
Sa vedem care sunt elementele de baza care iti asigura succesul in fitness, slabire, tonifiere, cam orice obiectiv ai avea.

Proteinele

Peste tot auzim despre cat de important este consumul de proteine atunci cand practicam fitness. Lasand controversele legate de consumul de proteine la o parte, ele servesc multiple functii atunci cand facem sport. Ca o componenta predominanta a tesutului muscular, proteinele ajuta la dezvoltarea fibrelor musculare dar si la repararea tesuturilor deteriorate in urma unui antrenament intens.
Includerea unei cantitati suficiente de proteine de calitate in alimentatia zilnica – cam 2g de proteine/kg de masa corporala – iti permite sa iti dezvolti masa musculara care la randul ei, in timp, iti va creste si forta fizica din timpul antrenamentului.

In plus, consumul de proteine care contin amino acizi cu catena ramificata (BCAA), precum cele gasite in proteina din zer va promova recuperarea musculara.
Beneficiile alimentatiei bogate in proteine
Si daca tot suntem pe subiectul proteinelor, de ce sa nu mentionam si mai multe beneficii pe care le ofera consumul lor? Ele nu sunt recomandate exclusiv celor care practica fitness pentru ca impactul lor pozitiv se resimte la nivelul intregului organism indiferent de obiective. Si cei care vor sa slabeasca vor beneficia de pe urma consumului de proteine.
Mai mult, proteinele sustin sanatatea oaselor, pot scadea colesterolul, regleaza schimbarile bruste de temperament, imbunatatesc functiile cognitive si mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp.
Citeste continuarea

10 Lucruri de care toti instructorii ar trebui sa fie constienti

Joi, 19 Mai 2016 / Postat de Fitness Scandinavia in: Stil de viata sanatos

1     Ocupa-te mai mult de propriul corp

Cum ar fi ca masina unui mecanic auto sa aiba mereu cate o problema ? Nu v-ar inspira incredere, asa-i ?


Daca nu vor vedea in tine un model, potentialii clienti se pot uita mereu in alta parte. Cea mai eficienta metoda de a iti atrage clienti noi este sa ii faci sa observe rezultatele pe care si le doresc la tine.

Un antrenor nu ar trebui doar sa arate bine, ci sa faca in mod constant progres. Sfaturile pe care le vei da ( chiar daca sunt cele mai bune ) nu vor fi luate mereu in serios, in special daca persoana din fata este mult mai motivata si mai dornica de progres decat tine. Observandu-ti progresele cat si constanta motivatie de a te imbunatati, clientii tai vor fi si ei motivati sa continuie cu antrenamentele si evident sa te pastreze pe tine ca antrenor.

Fie ca in unele perioade iti definesti anumiti muschi iar in altele iti antrenezi forta si rezistenta, vei demonstra clientului ca stii bine ce faci si ca aplici in primul rand cunostintele pe propriul corp.

Chiar daca programul este extrem de incarcat, trebuie sa investesti timp si in tine. Imagineaza-ti ca esti propriul tau client. Gandind astfel vei putea fi obiectiv, si iti vei permite chiar sa fii mai dur cu tine insuti, pentru cele mai bune rezutlate.

Beneficii: vei atrage mai multi clienti, vei deveni mai puternic si mai rezistent, te vei simti mai bine, vei fi mai increzator si nu in cele din urma, evident, vei arata extraordinar !
Citeste continuarea