Fitness Scandinavia Blog

Categorie: Nutritie(32 postari)

Ce tip de alimentatie sa adoptam pe timpul verii?

Marti, 04 Iulie 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Daca am vorbit despre antrenamentul pe timp de vara, este absolut firesc sa il legam si de un anumit tip de alimentatie pe care sa o adoptam pe timpul verii. Locurile racoroase si frumoase ne atrag, aparatele de racorire sunt si ele folosite la maxim, insa si alimentatia ne poate ajuta sa suportam mai usor temperaturile caniculare. Iar cand facem sport vara este cu atat mai important sa acordam atentie nutritiei.
Ce sa mancam vara?
Sa vedem impreuna ce alimente ne recomanda specialistii in nutritie sa consumam pentru a ne simti bine si pe a avea energie la antrenamente.
Citeste continuarea

Expertul te invata: ce legume dau energie si care sunt combinatiile pe care ar trebui sa le folosim?

Marti, 09 Mai 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Cine nu se bucura de venirea primaverii? Natura prinde viata. Temperaturile cresc. Putem incepe antrenamentele in aer liber. Entuziasmul il resimte si organismul nostru care pe timpul iernii a cam fost privat de nutrienti. Din fericire, in zilele noastre nu mai trebuie sa ne facem griji prea mari in privinta gamei de alimente nutritive pe care o gasim prin piete, „la tarani”. Avem acces la fructe si legume de toate tipurile aproape pe intreg parcursul anului. Este adevarat ca alimentele din hipermarketuri nu sunt la fel de gustoase si nici macar la fel de hranitoare dar in combinatiile potrivite putem reusi sa ne asiguram un nivel de nutrienti si energie optime in fiecare luna a anului.
Citeste continuarea

Care sunt carentele din nutritie primavara

Joi, 27 Aprilie 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Odata cu venirea primaverii organismul incepe sa isi revina din starea de hinbernare in care a fost pe parcursul iernii. Metabolismul ni se accelereaza asa ca vom avea nevoie de doze mai mari de vitamine si minerale. Daca nu reusim sa tinem pasul cu aceste noi nevoi ale corpului nostru, riscam sa dezvoltam o afectiune destul de grava denumita “avitaminoza”.
Cine nu a auzit de astenia de primavara?... Acea stare generala proasta pe care vocea poporului o pune pe seama unor fenomene greu de identificat. Ei bine, ea poate fi datorata deficientelor nutritionale care ne pot afecta corpul in acest anotimp cand parca totul ar trebui sa prinda mai multa viata.
Citeste continuarea

Cum sa te ingrasi sanatos? Este corect termenul ingrasare?

Marti, 25 Aprilie 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

“Vreau sa ma ingras”, o fraza pe care chiar daca o auzim poate mai rar decat pe cea legata de slabire, poate reprezenta sursa frustrarii multora. Am decis ca astazi sa vorbim despre persoanele care vor sa puna cateva kilograme (ectomorfi denumiti stiintific) si nu reusesc orice ar face, fie ca e vorba de un consum prea mic de mancare sau de arderi foarte rapide.
Problema ingrasatului este prea putin abordata intr-o societate in care aparent toata lumea vrea sa slabeasca. De multe ori este nedrept sa vezi cata frustrare poate aduna o persoana care vrea sa isi creasca numarul de kilograme. Este adevarat ca cei care sunt subponderali reprezinta o minoritate insa asta nu justifica in niciun fel faptul ca nici macar studiile nu prea le acorda atentie. Exista insa cateva teorii referitoare la motivele pentru care unii nu reusesc sa se ingrase, dar nu foarte multe studii despre cum se poate rezolva problema “sunt prea slab(a)”.
Sa incercam sa ne lamurim impreuna si sa vedem mai ales daca ideea de ingrasare este abordarea corecta.
Citeste continuarea

Alimente pentru o dieta echilibrata si sanatoasa. Trenduri din nutritie in anul 2017

Marti, 31 Ianuarie 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Despre trendurile in fitness si wellness ale noului am scris deja si nu puteam trece cu vederea curentele alimentare ale noului an. A inceput sa se promoveze ceaiul matcha, s-a folosit din ce in ce mai mult ulei de cocos si se cumpara din ce in ce mai mult otet de cidru de mere. Vorbim despre ce alimente sanatoase ne recomanda nutritionistii, dieteticienii dar si cercetatorii sa includem in planul alimentar saptamanal pentru o sanatate de fier.
Care sunt trendurile din alimentatia sanatoasa pentru noul an?
Alimentele la moda vor aparea in permanenta, multe dintre ele e bine sa fie studiate cu o mai mare atentie de fiecare in parte pentru ca in repetate randuri s-a dovedit ca nu era vorba decat de marketing agresiv.
Citeste continuarea

Cum simplificăm viața nutriționiștilor prin tehnologie

Luni, 23 Ianuarie 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Tehnologia a simplificat în ultimul secol viețile oamenilor mai mult decât în toate celelalte secole la un loc. Nu mă credeți? Încercați să ajungeți de la București la Cluj fără tehnologie. Ar dura trei zile și jumătate de mers continuu, 24 ore pe zi. Sau puteți ajunge în 10 ore cu trenul (electric, nu cu aburi), 7 ore cu mașina sau 50 de minute cu avionul. Suntem convinși că tehnologia poate simplifica viața nutriționiștilor și pentru aceasta am ales să colaborăm cu Nutritio - o companie care a creat un asistent virtual pentru nutriționiști tocmai în acest scop.



Citeste continuarea

Ce alimente sa alegem din fiecare categorie de macronutienti?

Marti, 10 Ianuarie 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Am tot vorbit despre macronutrienti, despre rolul lor in organism, cat sa consumam din fiecare dar cred ca ar fi o idee buna sa iti spun si cam ce alimente sa alegi din fiecare categorie, nu? Multe persoane inca se intreaba ce ar trebui sa manance, ce e sanatos de fapt? La fel ca si sportivii care se intreaba din ce sa isi extraga proteinele pentru masa musculara, glucidele pentru energie si grasimile pentru sistemul hormonal optim?
Ce sunt macronutrientii?
Nutrientii sunt substante care creeaza un mediu propice pentru crearea de energie, generarea cresterii si desfasurarea functiilor corpului prin diverse organisme. In functie de nutrient, aceste substante sunt necesare in cantitati mai mici sau mai mari. Aceia necesari in cantitati mai mari se cheama, desigur, macronutrienti.
Exista 3 tipuri de macronutrienti necesari, dupa cum probabil deja stii: glucide, lipide si proteine.
Citeste continuarea

Proteinele, de ce sunt importante si pentru sportivii de anduranta

Marti, 20 Decembrie 2016 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Se vehiculeaza des ideea ca sportivii care desfasoara antrenamente cardio de rezistenta ar trebui sa se preocupe numai de cati carbohidrati consuma. Se pare ca totusi chiar si ei au nevoie de mai mult decat glucide care sa le ofere combustibil pentru antrenamentele intense.
Sportivii cu antrenamente de rezistenta au tendinta de a se concentra uneori chiar exclusiv pe consumul de carbohidrati si acorda foarte putina (sau nu acorda deloc) atentie proteinelor. Rezultatul este desigur o deficienta de proteine care apare adesea la sportivii de rezistenta. Asta va conduce la efecte adverse inevitabile asupra performantei si sanatatii. Atletii seriosi de anduranta au si ei nevoie de cantitati considerabile de proteine, cu mult peste recomandarile pentru un adult normal, care nu are o activitate fizica intensa. Mentinerea, repararea si cresterea masei musculare sunt niste fenomene dependente de prezenta proteinelor in alimentatie, la fel ca si functionarea optima a sistemului imunitar. Consumul mult sub limita de proteine va conduce la prelungirea perioadei de recuperare, slabirea muschilor si suprimare sistemului imunitar.
Citeste continuarea

Vitamine, minerale si suplimente pentru mai multa energie

Marti, 27 Septembrie 2016 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Te simti lipsit de energie? Nu stii cum sa treci peste oboseala care parca nu te lasa sa iti desfasori activitatile zilnice?
Deja ai baut 7 cafele si te gandesti sa te duci pana la automat pentru a 8-a dar nici pentru asta nu ai energie??
Pune energizantul jos si citeste ce masuri trebuie sa iei ca sa simti ca “prinzi aripi”… din surse mai naturale decat cele din reclame.

Alimentele cu siguranta sunt remedii pentru o multime de afectiuni, deci nu se putea sa nu ne vina in ajutor si atunci cand avem nevoie de niste sustinere a nivelului energetic. Exista cativa nutrienti care combat oboseala, ne ajuta sa avem energie la antrenamente si mai actioneaza si ca tratamente pentru diverse alte afectiuni.

Complex de vitamine B
Familia nutrientilor hidrosolubili a vitaminelor B sustine energia. Desi vei vedea ca biotina (vitamina B7), vitamina B9 (acidul folic) si vitamina B12 sunt cele mai recomandate pentru efectul dinamizator, cam toata gama de B-uri actioneaza impreuna pentru metabolizarea mancarii, permitand astfel celulelor sa transforme carbohidratii si grasimile in combustibil.
B-urile ajuta si la folosirea glucozei din sange – permit celulelor sa inglobeze glucoza si sa o foloseasca in scopul energizarii. O dieta echilibrata si variata iti va furniza in general complexul de B-uri de care ai nevoie pentru a functiona adecvat, iar vegetarienii si veganii ar trebui sa ia in considerare suplimentele de vitamina B12, avand in vedere ca se gaseste cu precadere in surse animale (cu cateva exceptii gen alge sau produse din soia fermentata).
Citeste continuarea

De ce e sanatos sa mancam banane?

Miercuri, 14 Septembrie 2016 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Au voie diabeticii sa manance banane? Creste glicemia prea mult? Bananele ingrasa? Pentru ca am tot auzit dezbateri pe tot felul de teme legate de banane, inclusiv la cursul de Tehnician Nutritionist, am zis sa vedem putin cum sta treaba cu acest aliment, sa zicem controversat.
De ce e bine sa mancam banane?
Sa punem prima data in discutie beneficiile consumului de banane, cele pentru care putem decreta definitiv ca merita sa le includem in alimentatia zilnica.
Citeste continuarea

Alimentatia pentru fitness si un corp sanatos

Joi, 19 Mai 2016 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Mancarea pe care o ingeri ar trebui sa fie adecvata activitatii fizice pe care o intreprinzi. Nutritia va avea un efect pozitiv asupra creierului, va promova energia si va imbunatati performantele pe toate planurile.

Alimentatia pentru fitness si un corp sanatos

Nu cred ca surprinde pe cineva cand spun ca alimentatia este esentiala pentru randamentul la antrenament, eficienta unui program de slabire sau perioada de recuperare dupa effort. Muschii folositi in timpul activitatii fizice, fie ca e vorba de cardio, antrenament cu greutati sau exercitii de flexibilitate, se bazeaza pe nutritia pe care o oferi organismului tau prin dieta.

Furnizarea de nutrienti organismului inainte de antrenament, dupa antrenament si in perioada de recuperare dintre antrenamente poate avea un impact major asupra calitatii sesiunii de efort fizic si poate afecta si rezultatele, desigur. Anumite situatii cer si folosirea de “combustibil” in timpul antrenamentului.
Sa vedem care sunt elementele de baza care iti asigura succesul in fitness, slabire, tonifiere, cam orice obiectiv ai avea.

Proteinele

Peste tot auzim despre cat de important este consumul de proteine atunci cand practicam fitness. Lasand controversele legate de consumul de proteine la o parte, ele servesc multiple functii atunci cand facem sport. Ca o componenta predominanta a tesutului muscular, proteinele ajuta la dezvoltarea fibrelor musculare dar si la repararea tesuturilor deteriorate in urma unui antrenament intens.
Includerea unei cantitati suficiente de proteine de calitate in alimentatia zilnica – cam 2g de proteine/kg de masa corporala – iti permite sa iti dezvolti masa musculara care la randul ei, in timp, iti va creste si forta fizica din timpul antrenamentului.

In plus, consumul de proteine care contin amino acizi cu catena ramificata (BCAA), precum cele gasite in proteina din zer va promova recuperarea musculara.
Beneficiile alimentatiei bogate in proteine
Si daca tot suntem pe subiectul proteinelor, de ce sa nu mentionam si mai multe beneficii pe care le ofera consumul lor? Ele nu sunt recomandate exclusiv celor care practica fitness pentru ca impactul lor pozitiv se resimte la nivelul intregului organism indiferent de obiective. Si cei care vor sa slabeasca vor beneficia de pe urma consumului de proteine.
Mai mult, proteinele sustin sanatatea oaselor, pot scadea colesterolul, regleaza schimbarile bruste de temperament, imbunatatesc functiile cognitive si mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp.
Citeste continuarea

HIPOGLICEMIA

Joi, 29 August 2013 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Stiati ca fumatul produce hipoglicemie? Deoarece consuma glucoza din sange, nicotina din tigari determina oboseala, slabiciune si scadere in greutate daca nu este asociata cu o alimentatie adecvata.
Citeste continuarea

ALIMENTATIA, MOTORUL EXISTENTEI UMANE

Marti, 20 August 2013 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Alimentaţia reprezintă fără doar şi poate unul din stâlpii fundamentali ai existenţei umane. Organismul uman are capacitatea de a transforma energia chimică în energie mecanică, urmare acestui fapt, toate procesele metabolice necesare menţinerii vieţii  sunt posibile datorită energiei obţinute din alimente. Unul din cei mai importanţi medici greci din antichitate, Hipocrate, ne sfătuia: “Alimentul tău să fie medicamentul tău şi medicamentul tău să fie alimentul tău”. Celebrul psiholog american Abraham Maslow a inventat,  la începutul anilor 50,  cunoscuta ,, Piramidă a lui Maslow ’’. Acesta plasa la baza piramidei nevoilor fundamentale umane printre altele, mâncarea şi băutura. Aşadar, importanţa alimentaţiei în viaţa noastră nu poate fi contestată.
Citeste continuarea

DIETA VS ALIMENTATIA SANATOASA

Miercuri, 28 Noiembrie 2012 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Dietele sunt facute pe un anumit numar de oameni, lucru ce tie nu-ti va garanta ca te va ajuta in a-ti obtine un corp armonios. In marea lor majoritatea iti vor provoca deficiente de nutrienti (vitamine, minerale, enzime, grasimi sanatoase...etc) toate acestea datorita numarului mic de alimente ce va trebui sa-l consumi, atat cat sa nu depasesti restrictia de calorii impusa de dieta.
Citeste continuarea

OBEZITATEA -TRATAMENT DIETETIC SI MEDICAMENTOS

Vineri, 26 Octombrie 2012 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Obezitatea este o boala nutritional-metabolica, larg raspandita, in special in tarile dezvoltate din punct de vedere financiar si in ultimul timp intalnita si la noi intr-un numar extrem de ingrijorator.   Se caracterizeaza prin exces ponderal, ce depaseste cu 20% greutatea ideala si este produsa printr-un aport alimentar crescut.
 
Citeste continuarea

CE MANCAM LA MICUL DEJUN?

Luni, 24 Septembrie 2012 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Stim cu totii cat de importanta este prima masa a zilei si cat de esential este sa ii asiguram organismului energie pentru intreaga zi. Micul dejun este cel mai important, atat pentru creier si cat si pentru corp. In general, oamenii se trezesc greu, sunt adormiti, lenesi si se simt lipsiti de orice enegrie. De aceea o masa la prima ora a diminetii, ajuta organismul sa se puna pe picioare si ofera corpului energia de care are nevoie.

De cele mai multe ori ajungem sa sarim peste aceasta masa doar pentru simplul fapt ca nu avem timp sau, mai rau, pentru ca ne-am saturat de celebrul mic dejun: cereale cu lapte, omleta, sandwich si cafea.
Citeste continuarea

ANTRENAMENTUL AUTOGEN SCHULTZ

Marti, 28 August 2012 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Ce este antrenamentul autogen Schultz? Acesta este una din metodele psihoterapeutice cu cea mai largă răspândire. Inspirat din tehnicile de autohipnoză propuse de Oskar Vogt, această metodă de relaxare se bazează pe o serie de exerciţii prin care se obţine o „deconcentrare concentrativă" şi vizează sistemul muscular, respirator şi abdominal.
Citeste continuarea

MASA 2: GUSTAREA

Joi, 07 Iunie 2012 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Masa 1: micul dejun, masa 2: gustare, masa 3: pranz...din nou o gustare usoara apoi cina.

Putem spune ca avem un program alimentar bine pus la punct. Pe langa faptul ca avem 3 mese principale bogate in substante nutritive, dieta este completata de doua gustari ce potolesc senzatia de foame intre mese. Totusi ce alimente se incadreaza in categoria gustari, in cadrul unei diete ce are ca scop principal scaderea stratului adipos...si de ce nu, pastrarea masei musculare?
Citeste continuarea

PROBLEMA RADICALILOR LIBERI

Miercuri, 18 Aprilie 2012 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Cum ne afecteaza radicalii liberi?

Riscul activităţilor radicalilor liberi face parte din viaţă în mod firesc, însă în lumea atât de stresantă şi agitată de azi este posibil să fiţi supraexpuşi şi să suportaţi consecinţe mai grave ale răului provocat de radicalii liberi.
Citeste continuarea

VITAMINE SI MINERALE

Luni, 06 Februarie 2012 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Vitaminele - substante esentiale vietii!

Vitaminele solubile in apa – vitamina C si complexul de vitamine B – sunt usor asimilate de organism. Spre deosebire de vitaminele liposolubile, acestea nu sunt absorbite cu ajutorul bilei (lichid care contribuie la digestia grasimilor).
Vitaminele liposolubile – A, D, E si K – sunt absorbite in sange pentru a-si indeplini functiile. Excesul de vitamine este stocat la nivelul ficatului, astfel incat aporturile alimentare bogate in aceste vitamine nu sunt necesare zilnic.
Mineralele si oligoelementele esentiale sunt calciul, fierul, magneziul, iodul, sodiul, fosforul si zincul.
Mineralele sunt substante anorganice, esentiale vietii, pe care organismul nu le poate sintetiza si care trebuie sa fie furnizate prin alimentatie.
Citeste continuarea

SINDROMUL `METABOLISMULUI LENES` PREVENIRE SI TRATARE

Luni, 09 Ianuarie 2012 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

De ce metabolism lenes?

Iată poate cea mai discutată temă din domeniul nutriţiei şi fitness-ului. De-a lungul carierei mele am asistat la mari succese care au avut la bază înţelegerea mecanismelor pe baza cărora funcţionează metabolismul, şi de asemenea la eşecuri răsunătoare în cazul persoanelor care s-au hotărât să ignore informaţiile ştiinţifice despre funcţionarea metabolismului şi să se ghideze în atingerea obiectivelor doar pe propriile opinii şi pofte. S-a scris mult pe această temă, iar opiniile sunt foarte diferite. Concluzia la care am ajuns eu după 12 ani de activitate în domeniu şi mii de persoane consiliate - nu-i dracul chiar atât de negru şi cu răbdare şi consecvenţă poţi avea rezultate la care nici nu ţi-ai dat voie să visezi. Vrei sa afli mai multe?

Citeste continuarea

SIMPLU TRUC DE CRESTERE A MASEI MUSCULARE

Duminica, 08 Ianuarie 2012 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie



De ce sa crestem masa musculara?

Hipertrofia musculara a fost mereu scopul oricarui barbat care a intrat intr-o sala de fitness. Fie ca iti place sa recunosti sau nu, sunt convins ca visezi la cativa centimetri in plus la nivelul bratelor sau un piept mai proeminent.
In cele ce urmeaza iti voi prezenta un truc foarte simplu ce te va ajuta sa acumulezi masa musculara foarte rapid.
Citeste continuarea

ALIMENTATIA IN SEZONUL RECE

Joi, 08 Decembrie 2011 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie


Alimentatia in timpul sezonului rece


Corpul nostru are nevoie de energie pentru a supravietui in bune conditii. Alimentele pe care le consumam nu reprezinta altceva decat rezerve de energie stocata in legaturi biochimice, pe care organismul uman este pregatit sa le desfaca si sa extraga aceasta energie pentru a o folosi in interes propriu.
Citeste continuarea

PRINCIPIILE DE BAZA ALE UNEI ALIMENTATII CORECTE

Vineri, 25 Noiembrie 2011 / Postat de Fitness Scandinavia in: Nutritie

Principiile de bază ale unei alimentaţii corecte. Cum ar trebui să arate masa ideală

Unul din principiile de bază ale nutriţiei este că alimentaţia noastră trebuie să fie completă şi diversă.  

Un plan de alimentaţie eficient începe cu o structură nutritivă care ajută organismul să îndeplinească în mod optim funcţiile fizionomice, adică să fie acoperit necesarul de macronutrienţi – proteine, carbohidraţi complecşi, fibre, vitamine şi minerale, acizi esenţiali omega 3,6,9 şi o hidratare corespunzătoare..
Citeste continuarea