Fitness Scandinavia Blog

Care sunt cauzele, simptomele si remediile naturale pentru anemie?

Joi, 17 August 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Stil de viata sanatos

Oboseala nejustificata? Stare de letargie? Probleme cu somnul? Acestea sunt numai o parte dintre simptomele uneia dintre cele mai intalnite afectiuni ale zilele noastre: anemia. Astazi va voi prezenta cele mai comune cauze si semne ale carentei de fier, dar si cum putem combate aceasta problema care in unele cazuri nici macar nu este determinata deficienta de fier.
Ce este si care sunt cauzele anemiei?
Anemia reprezinta o disfunctie cu care se confrunta persoane de toate varstele, fiind considerata o problema a timpurilor noastre, observata peste tot in lume.
Asa cum am precizat si anterior, anemia este de mai multe feluri, in functie de cauza care duce la aceasta. Prin anemie ar trebui sa intelegem un deficit de oxigenare a tesuturilor, iar oxigenarea acestora se realizeaza numai prin intermediul globulelor rosii din sange, singurele celule care au capacitatea de a transporta oxigenul din plamani la tesuturi.
Citeste continuarea

Exercitii fizice care iti pot reduce crampele menstruale

Joi, 10 August 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Stil de viata sanatos

Perioada delicata a lunii vine de multe ori insotita si de disconfortul crampelor menstruale. Daca esti insa o femeie activa, pasionata de sport, la fel ca noi, probabil ca ultimul lucru la care ai vrea sa renunti sunt exercitiile fizice, cele care iti ofera o stare de bine atat a corpului, cat si psihica. Sa vedem ce variante de sport sunt cele mai potrivite pentru combaterea crampelor menstruale.
Exercitii care combat durerile menstruale
Desi poate ca sportul nu este chiar primul lucru la care ne gandim atunci cand resimtim disconfort menstrual, studiile au aratat ca anumite forme de miscare pot reduce din simptomele sindromului premenstrual si din crampele menstruale asociate perioadei urmatoare.
Citeste continuarea

Diferente, asemanari si congruente intre antrenamentul functional si cel high intensity

Marti, 08 August 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Antrenament

In trecut am tratat atat subiectul antrenamentului functional, cat si antrenaentul HIIT. Ambele forme de sport sunt foarte in trend de cativa ani si pe buna dreptate. Astazi vedem impreuna care sunt punctele in care cele doua tipuri de antrenament difera si se aseamana. La final ar trebui sa puteti decide care va atrage mai mult, asta daca nu va deschidem mintea catre ambele.
Ce este un antrenament HIIT?
HIIT, sau High Intensity Interval Training, este o tehnica de antrenament cardio si consta in alternarea intervalelor de antrenament de intensitate redusa si controlata, cu cele de intensitate crescuta (de ex alergarea pana la atingerea a 90% din nivelul maxim posibil al pulsului inimii).
Perioadele de antrenament de intensitate mare sunt foarte eficiente pentru arderea grasimilor, iar combinate cu cele de intensitate redusa permit recuperarea organismului.
Este vorba de un principiu diferit fata de antrenamentele cardio obisnuite, unde efortul este dozat constant la o intensitate medie sau chiar scazuta (alergat pe banda, bicicleta eliptica sau stationara etc), pe o perioada mai lunga de timp.
Citeste continuarea

Cum ne ajuta clasele tip body mind in viata de zi cu zi

Joi, 03 August 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Stil de viata sanatos

Intr-o lume in care stresul fizic, mental si spiritual ne acapareaza existenta si ne indeparteaza din ce in ce mai mult de esenta existentiala este recomandat sa incercam sa redobandim armonia ancestrala intre fizic si psihic! Sportul este esential in ecuatia unei vieti implinite, insa clasele de tip body & mind vin in completarea programelor noastre de activitate fizica si de dezvoltarea cerebrala si emotionala.
Desi poate parea un obiectiv secundar, cunosterea de sine, autocunoasterea este critica in viata dar chiar si in momentul in care incepem sa facem sport. Este indicat sa incercati o clasa tinuta de un instructor certificat insa un model de astfel de “clasa” poate constitui chiar si momentul in care alegeti sa faceti niste exercitii acasa sau iesiti la o plimbare relaxanta in parc. Gandeste-te ce ti-ar oferi cea mai mare satisfactie, asculta-ti vocea interioara pentru ca despre asta este vorba.
Citeste continuarea

De ce ar trebui sa continuam sa facem miscare la pensie/ Beneficiile unui stil de viata sanatos la varste inaintate

Joi, 13 Iulie 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Stil de viata sanatos

Persoanele in varsta si activitatea fizica, doua notiuni pe care nu prea le vedem intr-o formula fericita. Majoritatea varstnicilor isi motiveaza sedentarismul cu dorinta de relaxare dupa o “viata de munca”, insa din pacate neglijenta poate avea consecinte negative profunde sau cel putin ii va priva de efectele benefice pe care le poate avea sportul la orice varsta.
Sedentarismul la batranete – cauza multor probleme de sanatate
Lipsa de efort fizic presupune o incetinire a arderilor metabolice, acumularea de grasimi care maresc greutatea corporala pana la starea de obezitate si pot chiar scurta speranta de viata cu aproximativ 7-10 ani.
Citeste continuarea

Meditatia: aspect esentiale si benefice care sa te convinga sa iti linistesti mintea!

Marti, 11 Iulie 2017 / Postat de Fitness Scandinavia in: Stil de viata sanatos

Meditatia ne relaxeaza. Practica nu tine insa de concentraremaxima, ci de fapt de “de-concentrare”. Nu tine de focalizarea pe un anumit gand ci, dimpotriva, de eliminarea oricarui gand pentru cateva clipe. Cercetarile permanente asupra conexiunii meditatie-creier scot la suprafata tot mai multe beneficii ale acestei practici. De la modificari ale materiei cenusii din creier pana la efectul antidepresiv, teoriile ancestrale despre meditatie par a fi reconfirmate de stiinta moderna. Sa exploram impreuna multiplele avantaje ale practicii meditatiei.
Multiple studii au demonstrat ca meditatia poate aduce diverse beneficii pentru sanatate. Si, desi scepticii sustin ca doar cateva schimbari in la nivelul creierului nu reprezinta un efect semnificativ atata timp cat nu se observa si efecte psihologice reale, expertii pot confirma ca meditatia ne ajuta si sa educem anxietatea si depresia, sa ne imbunatatim capacitatea de concentrare, atentia si starea psihica generala.
Meditatia poate reduce durerile corporale
Citeste continuarea