Fitness Scandinavia Blog

Ce suplimente energizante sa luam inainte de sala?

Tuesday, 21 November 2017 / Posted by Fitness Scandinavia in: Training

This article is available only in Romanian version
Ai deja motivatia de a merge la sala, dar parca uneori nu simti ca ai suficienta energie pentru finalizarea unui antrenament complet. Alimentatia corecta iti va oferi baza pentru o viata implinita de sportiv, insa nu ea reprezinta numai una dintre partile acestui puzzle. Oricat de sanatos ai manca, alimentele nu iti vor pregati sistemul nervos central suficient, nu iti creste nivelul oxidului nitric si nici nu vor determina contractia mai puternica a fibrelor musculare. Aici intervin suplimentele pentru energie, despre care vom discuta astazi.
Read more

Cele mai recomandate alimente inainte de si dupa antrenament

Thursday, 09 November 2017 / Posted by Fitness Scandinavia in: Training

This article is available only in Romanian version
Vrei sa cresti in masa musculara sau vrei sa slabesti si sa te definesti? Daca esti pasionat de fitness, probabil ca stii deja ca alimentatia este determinanta in ecuatia pentru obtinerea unui corp armonios. Ce mancam este aproape la fel de important ca si cat mancam, asa ca am decis ca astazi vom discuta despre ce sa mananci inainte si dupa antrenament pentru obtinerea celor mai bune si rapide rezultate.
Dupa cum am mai mentionat si in articole anterioare, este important sa tinem cont si de macronutrientii consumati, nu numai pe caloriile zilnice, astfel ca in functie de obiectiv, vom seta anumite rapoarte intre substantele nutritive. In egala masura, vom lua in considerare si impartirea acestora in functie de antrenament.
Read more

Cum cresc in masa musculara ca incepator?

Monday, 30 October 2017 / Posted by Fitness Scandinavia in: PT Journal

This article is available only in Romanian version
Astazi vreau sa discutam despre regulile de baza pentru cresterea masei musculare, un articol back to basics, e adevarat. Poate nu sunt niste idei iesite din comun, insa nu de putine ori mi se intampla sa ma lovesc de aceleasi vesnice idei nejustificate si de multimea de persoane care le sustin. Cel mai trist este cand aud antrenorii de prin sali, fara vreun fel de curs sau calificare, care promoveaza acele idei complet eronate.
Sfaturi pentru cresterea masei musculare
Dar sa iesim din zona trista a introducerii si sa vedem ce ne spun atat stiinta cat si experienta celor calificati, despre cum dezvoltam masa musculara.
Read more

Oul, alimentul controversat cu o multime de beneficii pentru sanatate

Monday, 02 October 2017 / Posted by Fitness Scandinavia in: Nutrition

This article is available only in Romanian version
Oul este probabil unul dintre alimentele cele mai controversate si studiate, datorita beneficiilor dar si efectele adverse pe care il poate avea asupra sanatatii noastre. Colesterolul si grasimile din oua reprezinta in general motivul dezbaterilor, insa in ultimii ani studiile ne tot dovedesc faptul ca ceea ce am primit ca informatie „sigura” pana acum ar putea fi numai o serie de mituri.
Ouale sunt considerate alimente complete, bogate in nutrienti, pe care natura le-a umplut cu grasimi sanatoase, proteine, vitamine si minerale esentiale. Am decis sa le facem dreptate astazi pentru ca participarea la cursul de Tehnician Nutritionisi mi-a deschis destul de mult mintea in legatura cu aceste minunate produse.
Read more

Totul pentru laxative

Thursday, 28 September 2017 / Posted by Fitness Scandinavia in: Healthy Lifestyle

This article is available only in Romanian version
Laxativele sunt suplimente alimentare sau medicamente care stimuleaza  tranzitul intestinal, fiind utilizate in special ca remediu al constipatiei, insa multe persoane apeleaza la ele cu scopul de a slabi. Laxativle se gasesc sub mai ulte forme si pot fi administrate atat pe cale orala (capsule, tablete, solutii) , cat si intrarectal. Sunt laxativele periculoase pentru sanatate sau ne putem baza pe ele pe termen lung? Astazi raspundem intrebarilor legate de acest remediu controversat.
Cele mai cunoscute tipuri de laxative
Laxativele nu reprezinta o necesitate zilnica, nu sunt medicamente si nici macar suplimente pe care le recomandam spre a fi folosite in mod regulat. Cu toate acestea multi oameni le utilizeaza regulat. Unele persoane iau laxative pentru a combate constipatia, altii le iau regulat ca masura preventiva, desi nu sunt in realitate constipati si exista chiar persoane care iau laxative pentru a pierde cateva kilograme.
Asa cum am mentionat, laxativele se gasesc sub multiple forme, avand si o serie variata de efecte:
laxative de volum (fibre din tarate, metilceluloza, psyllium) – care se administreaza cu multa apa si actioneaza prin cresterea volumului bolului fecal si prin scaderea consistentei acestuia, facandu-l mai usor de evacuat. Acesta este un tip de laxative blande si pot fi utilizate pe termen lung. Agentii formatori ai scaunului, asa-numitele laxative naturale (Psyllium si metilceluloza) nu va stimuleaza sistemul digestiv, ci se expandeaza atunci cand vin in contact cu apa la nivelul colonului. Acesti agenti sunt de obicei siguri petnru utilizarea pe termen lung si pot preveni formarea scaunelor tari. Probabil le-ati si observat de multe ori fiind recomandate in diete.
Read more

L-carnitina – mai mult decat un supliment pentru slabire

Monday, 25 September 2017 / Posted by Fitness Scandinavia in: Weight Loss

This article is available only in Romanian version
In articolul de astazi vorbim despre l-carnitina, o substanta pusa adesea in legatura cu procesul de slabire. Vom incerca sa ne lamurim daca efectele asupra arderii grasimii corporale sunt reale si sa aflam daca beneficiile sale nu le depasesc pe cele atat de intens vehiculate.
Acetyl l-carnitina si carnitina tartrat - beneficii
Acetyl l-carnitina este una dintre multiplele forme de carnitina care se regasesc in organismul uman, ceea ce o face un aminoacid neesential. Carnitinele transporta anumiti acizi grasi catre mitocondrie pentru a fi folositi drept combustibil. Acestea conduc in afara organismului si reziduurile rezultate in urmate acestui proces.
Intr-un organism sanatos, rinichii regleaza nivelurile de carnitina, orice surplus fiind excretat de aceste organe. Daca insa prin dieta nu ne asiguram necesarul, atunci rinichii lucreaza pentru a o mentine pe cea deja existenta in organism.
Anumite persoane prezinta un deficit de carnitina, fie din cauze genetice, fie produs de administrarea anuimtor medicamente, ceea ce conduce la scaderea procesarii anumitor nutrienti in organism.
Read more