RomânăEnglish

BLOG CATEGORIES

The  BE-YOU-TIFUL YOU Workshop The BE-YOU-TIFUL YOU Workshop
(21 October - 11 November)
Read More
Personal trainer course
(20 Sep - 12 Oct 2014)
Read More
Personal trainer course
(15 Nov - 7 Dec 2014)
Read More
Personal trainer course
(25 Oct - 16 Nov 2014)
Read More
Nutritionist course
(25 Oct - 26 Apr 2015)
Read More
Personal trainer course
(8 Nov - 30 Nov 2014)
Read More

ARCHIVE

2014
2013
2012
2011

FEBRA MUSCULARA

1 comment Sunday, January 13 2013
FEBRA MUSCULARA
 
Astazi vom dezbate putin despre febra musculara. Ce este ea, cum intervine, daca e obligatorie… mituri si realitate.

Febra musculara este probabil cel mai dezbatut subiect din lumea sportului cu sau fara greutati. Se manifesta ca o senzatie de ardere, strangere, o durere mai mult sau mai putin placuta, care intervine in muschii lucrati.

Haideti sa incercam sa luam totul pe rand.

Febra musculara este, cum ziceam, acea senzatie de durere care apare dupa aproximativ 8 ore de la fortarea limitei unor muschi. Pana de curand studiile din fitness sustineau ca febra musculara intervine datorita acumularii acidului lactic din muschi, in timpul antrenamentului. Insa, cele mai recente studii vin si infirma acest lucru. Motivul principal al aparitie febrei musculare, conform ultimelor studii, nu este acidul lactic, care este eliminat in proportie de peste 90% din prima ora de antrenament. Explicatia considerata acum valabila este aparitia rupturilor microcelulare din muschi. Aceste microtraume, precum si stresul oxidativ provocat de radicalii liberi produsi in timpul antrenamentului, afecteaza tesutul muscular si conjunctiv. Astfel, de indata de receptorii nervosi sunt refacuti apare senzatia de durere, respectiv febra musculara. Ea apare la aproximativ 8 ore dupa antrenament, are varful undeva la 1-3 zile si dispare complet dupa aproximativ 5-7 zile, in functie de odihna si intensitatea antrenamentului.

Deci motivul real al aparitiei febrei musculare nu este cunoscut cu adevarat, insa ultimele studii ofera ca cea mai plauzibila explicatie, cea de mai sus.

Cum ne antrenam dupa ce a aparut febra musculara? Aici exista de asemenea cateva teorii destul de controversate. “Cui pe cui se scoate” este partial adevarata. In nici un caz nu faci a doua zi un antrenament la fel de puternic, mai ales nu soliciti la fel de tare muschii afectati de febra. Fie alegi un antrenament care sa lucreze alte grupe musculare, fie faci un antrenament de tip circuit, cu intensitate mai scazuta pe grupele musculare afectate.

Febra musculara ca indicator al eficientei antrenamentului. In general se poate utiliza febra musculara ca indicator al eficientei antrenamentului, insa nu este nimic batut in cuie, nu este o masura sigura. Ca un antrenament sa fie eficient, nu este neaparat obligatoriu sa faci febra musculara. Predispozitia genetica si toleranta la durere a fiecarui individ in parte. In general, o febra musculara foarte intensa poate fi indicatorul unui antrenament mult prea puternic pentru grupa respectiva de muschi, iar lipsa febrei musculare poate fi indicatorul unui antrenament nu foarte eficient. O usoara febra musculara inseamna un antrenament bun. Dar repet, aceste reguli nu sunt batute in cuie, intensitatea, aparitia sau lipsa febrei musculare, difera de la om la om.

Cum prevenim febra musculara si ce putem face ca ea sa dispara mai repede?

Pentru prevenirea febrei musculare puternice este recomandata o incalzire buna inainte de antrenament, un antrenament corect si un cool-down/stretching dupa antrenament. La acestea se adauga un raport bun de carbohidrati si proteine, o alimentatie corecta si odihna necesara refacerii dupa o zi de antrenament. Adaugarea de suplimente nutritive si antioxidanti in dieta, este inca o masura buna. Pentru a grabi trecerea febrei, pe langa alimentatia buna si antrenamentul corect, este recomandat si un masaj zonal, urmat de o baie calda cu sare mare. Pastilele antiinflamatoare sau alta medicamentatie este contraindicata, exceptie facand o aspirina.

Cam asta este tot ce trebuie sa stiti despre febra musculara. Voi ce stiati despre ea?

Comments: (1)

Radu Silviu
Wednesday, July 17 2013
Concluzia precum ca febra musculara este datorata rupturilor care apar la nivelul tesutului muscular nu este recenta, insa este adevarata. De asemenea, durata acesteia nu ar trebui sa fie mai mult de 72 de ore. In conditiile in care se depaseste acest "prag" este destul de evident ca unul dintre urmatoarele lucruri lipsesc: odihna insuficienta si/sau alimentatie necorespunzatoare (in mod special prea putine proteine in alimentatie).
Febra musculara nu este un indicator al eficientei antrenamentului.
Progresul in antrenamente e simplu de urmarit dupa principiul supraincarcarii progresive (ex.: fie faci mai multe repatari cu aceeasi greutate, fie faci acelasi numar de repetari cu greutate crescuta, fie faci acelasi antrenament intr-un timp mai scurt).
Spor.

976 characters remaining
  WILL NOT BE PUBLISHED

Fill in the text box with the code next to the text box.


      
 

This code helps prevent automated requests.

Register for:
Aerobics course Aerobics course
Sep 20 - Oct 12 2014 Read More »
Nutritionist course Nutritionist course
Oct 25 2014 - Apr 26 2015 Read More »
Secured Visa      Secured MasterCard